جنگ دوم

جنگی که در آن خون و خونریزی نیست!

جنگ دوم

جنگی که در آن خون و خونریزی نیست!

جنگ دوم

وبلاگ جنگ دوم ، در ماه آذر سال 1394 جهت شرکت در وبلاگ نویسی جهاد مجازی 94،ساخته شد.

مطالب وبلاگ ، روزانه به روز می شوند و سعی داریم که همه مطالب دست نویس و اختصاصی باشند.(اگر اختصاصی نباشند،در انتهای مطلب،منبع را ذکرخواهیم کرد.)

پس از شما دوستان و کاربران عزیز ، انتظار می رود با نظر دهی و پیشنهاد و انتقاداتتان ،به ما کمک کنید.

با تشکر از شما؛از طرف مدیریت - پاییز 1394

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

وظیفه امروز دولت

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ق.ظ

وظیفه امروز دولت در راستای همدلی و همزبانی با مردم/ از احترام به منتقدان تا بیان "جزئیات و واقعیات" مذاکرات هسته ای



وظیفه امروز دولت در همدلی و همزبانی با مردم/ از احترام به منتقدان تا بیان "جزئیات و واقعیات" مذاکرات هسته ای
مرصاد نیوز: در سالی که شعار آن بر همدلی و همزبانی دولت و ملت تاکید دارد، دولتمردان دولت یازدهم بایستی تلاش خود را در راستای تحقق این شعار بیش از پیش به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هر ساله با یک ابتکار خاص و مناسب از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... کشور یک شعار به عنوان شعار سال انتخاب می شود.

 

حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان کسی که رهبری جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارند در این نامگذاری همواره با در نظر گرفتن آنکه آینده کشور نیازمند چه مسئله ای است، شعار ها را انتخاب کرده اند. با این وجود همانند سال های گذشته، امسال نیز در اولین دقایق آغاز سال جدید اعلام کردند که سال 1394 را به عنوان سال "دولت و ملت, همدلی و همزبانی" می نامند.

 

 

همانطور که این شعار نیز تاکید دارد دولت و ملت بایستی هر چه بیش تر به هم نزدیک شوند تا به عبارتی با یکدیگر علاوه بر همزبانی، هم دل هم بشوند.

 

ملت ایران در تمامی عمر بیش از سی ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند که با دولت ها همدل و همزبان بوده اند. ایرانیان در تمامی این سال ها با پشتیبانی قاطع و محکم خود از دولت ثابت کرده اند که در تمامی لحظات پشتیبان دولت مشروعی که در جمهوری اسلامی روی کار آمده باشد هستند.

 

در شرایط فعلی نیز مردم با حضور میلیونی خود در پای صندوق های رای و شرکت در راهپیمایی ها و در شرایطی که با توجه به اوضاع جوی نامساعد پیش بینی می شد حضور مردم در راهپیمایی ها کم باشد، ثابت کرده اند که همانند گذشته با دولت و حکومت جمهوری اسلامی هم دل و همزبان هستند.

 

 

در طرف مقابل نوبت به دولت و افراد فعال در این عرصه می رسد تا همدلی و همزبانی با مردم را در عرصه عمل اثبات کنند و نشان دهند که همدلی مردم بی جواب نمی ماند.

 

لزوم رعایت احترام منتقدان اقدامات دولت یازدهم

 

یکی از ابعاد همدلی و همزبانی با ملت احترام به منتقدان داخلی و کسانی است که به دلیل دلسوزی برای نظام به برخی از اقدامات دولت انتقاداتی را وارد می کنند.

 

متاسفانه گاهی از سوی برخی از دولتمردان دولت یازدهم الفاظی برای منتقدان به کار برده می شود که نه تنها به هیچ وجه شایسته نیست بلکه در مواردی نیز توهین محسوب می شود.

 

ترسو و بزدل، تخریبگر، کم سواد، عصر حجری‌، عقب مانده‌، دروغ پراکن، تازه به دوران رسیده‌، بیکار و متوهم، هوچی، بی شناسنامه و ده ها  مورد دیگر از جمله الفاظی است که حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید به وسیله آن منتقدان خود را مورد خطاب قرار داده است.

 

 

بدون شک ادامه دادن چنین رویه ای نه تنها موجب حرکت بر خلاف شعار سال می شود، بلکه باعث خواهد شد که اعتماد عموم مردم و حتی رای دهندگان به این دولت، به دولتمردان تدبیر و امیدی از بین برود.

 

بیان جزئیات و واقعیات مذاکرات هسته ای به مردم

 

دیگر موضوعی که در روزهای اخیر اهمیت آن در راستای تحقق شعار سال حس می شود این است که مردم در جریان جزئیات و واقعیات آن چه که در مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 رخ می دهد به طور دقیق قرار بگیرند.

 

این مسئله از آنجایی که این مذاکرات در سال "دولت و ملت, همدلی و همزبانی" در حال انجام است بیش از پیش حس می شود. مردم به عنوان کسانی که دولتمردان را انتخاب کرده اند انتظار دارند که آن چه در پشت درهای بسته مذاکرات می گذرد به طور دقیق به مردم اطلاع داده شود.

 

 

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود به این مسئله اشاره و تصریح کردند: من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است.

 

ایشان همچنین گفتند: همدلی و هم‌زبانی که ما گفته‌ایم، همدلی یک چیز زورکی نیست، یک چیز دستوری نیست که کسی دستور بدهد که مردم همدلی کنید، مردم هم بگویند چشم، این همدلی نمیشود؛ همدلی مثل یک گل است، مثل یک نهال و بوته‌ی گل است، باید نهال را نشاند در زمین، بعد از آن مراقبت کرد، آن را آبیاری کرد، از لطمه زدن به آن باید جلوگیری کرد تا این همدلی رشد کند؛ بدون این، همدلی نخواهد شد. همدلی از هم‌زبانی هم بهتر است، هم‌زبانی هم خوب است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم توجه به منتقدان برخی از اقدامات در مذاکرات هسته ای تاکید کردند: یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد. این هم نکته‌ی بعدی.

  • عبدالله 19

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی