جنگ دوم

جنگی که در آن خون و خونریزی نیست!

جنگ دوم

جنگی که در آن خون و خونریزی نیست!

جنگ دوم

وبلاگ جنگ دوم ، در ماه آذر سال 1394 جهت شرکت در وبلاگ نویسی جهاد مجازی 94،ساخته شد.

مطالب وبلاگ ، روزانه به روز می شوند و سعی داریم که همه مطالب دست نویس و اختصاصی باشند.(اگر اختصاصی نباشند،در انتهای مطلب،منبع را ذکرخواهیم کرد.)

پس از شما دوستان و کاربران عزیز ، انتظار می رود با نظر دهی و پیشنهاد و انتقاداتتان ،به ما کمک کنید.

با تشکر از شما؛از طرف مدیریت - پاییز 1394

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
درآمد هر شورا مشخص است طبق ساعت برگزاری جلسات و حق الزحمه ای که قانون مشخص می کند و قطعا شاید درآمد یک شورای کلانشهر نسبت به یک نماینده شهرستان محروم بیشتر باشد.
همدلی و همزبانی مردم و مسئولین با شوراها به منزله پل ارتباطی میان دولت و ملت است
به گزارش جهانبین نیوز، فریبرز غیبی جوان ترین عضو شورای  شهر کشور که عضو شورای شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ است، در گفتگویی به مناسبت 9 اردیبهشت روز شورا با  کوهرنگ خبر به گفتگو نشست.

کوهرنگ خبر: کارکرد شوراها برای شهرها چه اندازه موثر بوده است ؟

فریبرز غیبی: با عرض سلام محضر همه ملت ایران بخصوص قوم اصیل بختیاری و مردم فهیم، نجیب و قناعت پیشه شهرستان غنی و محروم کوهرنگ، با توجه به اینکه شوراهای هر منطقه جغرافیایی بسته به همبستگی و گرایشات فکری قطعا در تصمیم گیری های مدیریت شهری مثمرثمر خواهد بود.

اما نکته قابل توجه در بررسی عملکرد شوراها همدلی و همزبانی مردم و مسئولین با شوراها که به منزله پل ارتباطی میان دولت و ملت اند، است.

امروز گاها ما شاهد هدف قرار گرفتن انتقادات شدیدی از دولت و ملت نسبت به شوراها هستیم ولی بد نیست هم به این مسئله بیاندیشیم که مثلا در جایگاه یک مسئول تا چه اندازه به خواسته های به حق و مردمی شورا توجه می کنیم ؟ و یا به عنوان یک شهروند تا چه حدی به حقوق شهروندی خود آگاهی داریم ؟

لذا عملکرد شوراها در کشور ما بستگی به اختیارات آنها دارد برای مثال در شهرستان کوهرنگ در بعضی مواقع هجوم انتقادات به شورا به دلیل انتخاب فلان شخص به عنوان فلان سمت است و این در شرایطی است که خوشبختانه با وجود سیستم هی امنیتی و و اطلاعاتی و فیلترهای دینی و مذهبی نا صالحان و ناشایستگان در سمت های حساس و مدیریتی جایگاهی نخواهند داشت.

ولی به دلیل نا آگاهی بعضی منتقدان از این موضوع و اینکه شورا باید نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و ... را بررسی کند و تقریبا به موازات خدمت رسانی مسئولان ناظر بر این خدمت باشد نه اینکه با دخالت های نا بجا در انتصابات به حق و گاها مناصب سیاسی مخل پیشرفت سیستم خادم  شود.

برخی تنش های اجتماعی و انتقادات ناروا را نثار شورا می کنند که این اثر روحی روانی و دلسردی، برخی عموم ناآگاه را از شورا به دنبال دارد.

از طرفی در صورت ناهماهنگی و ارجحیت منافع شخص بر منافع عمومی در مجموع شهر، گاها اختلاف را به عدم تصمیم گیری در مورد مساله ای خاص و حساس می کشند، به صراحت باید عرض کنم عدم هماهنگی، همدلی، همفکری و همزبانی در شورا یعنی رکود توسعه شهر.

کوهرنگ خبر: شهرداران در کشور ما از چه مقدار توان و قدرت برخوردارند و این میزان قدرت در مقایسه با دیگر کشورها چگونه است ؟

فریبرز غیبی: در کشور ما سیستم حاکمیتی یک سیستم متمرکز است که در اینگونه سیستم ها تصمیم گیری ها از سطوح بالا به پایین ترین سطح مدیریتی تعمیم داده می شوند و این یعنی برای مثال اگر در تهران که بیشترین جمعیت شهری را در کشور ما دارد تصمیمی گرفته می شود آن تصمیم بصورت یک بخشنامه کلی به تمام شهرها ابلاغ می شود و این را ما در کتاب قانون وظایف شوراها و شهرداران به وضوح مشاهده می کنیم البته خوشبختانه در سال های اخیر برخی قوانین و بخشنامه ها در خصوص شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نقطه امیدی برای شهرداران و  شوراهای این شهرها ایجاد نموده ولی باز هم ناکافیست چرا که مدیریت شهری بسته به جغرافیایی هر شهر، اقتضائات خاصی را می طلبد برای مثال ما نمیتوانیم در شهرهای کویری همان تصمیم را بگیریم که در شهرها کوهستانی اتخاذ می کنیم و هزاران مثال از این قبیل، البته این محدودیت ها را ما گاها در سطوح کلانی مثل فرمانداری ها و استانداری ها هم مشاهده می کنیم و قطعا در این زمینه نیاز به اصلاحات قانونی داریم و ناگفته نماند سواد شهرداران در استفاده از قدرت اجرایی در پیشبرد اهداف شهرها در طرح های جامع شهری بسیار حیاتی است، ولی در کشور ما در اکثر نقاط با توجه به تعداد اقوام و وجود قومیت ها و جناح کشی های متعصبانه نا معقول، شهرداران مسلط، به ندرت یافت می شوند و تزلزل و عدم امنیت شغلی در شهرداران، بی میلی به یادگیری قوانین را بعضا در بین شهرداران مشاهده می کنیم.

کوهرنگ خبر: آیا در شورای شهر به درآمد غیر متعارف اعضاء شورا برخورد کرده اید ؟ مثلا برای شما پیشنهاد مالی در صورت تصویب فلان طرح و لایحه ارائه شده است ؟

فریبرز غیبی: بنده هنوز به مسئله ای که رنگ و بوی فساد مالی داشته باشد در شورای شهر و شهرستان برخورد نکردم ولی در همان اوایل کار و رایزنی های انتخاب شهردار، جندین پیشنهاد مالی به خودم شده بود که مثلا فلان شخص یک رای کم دارد و ما حاضریم فلان مبلغ را بپردازیم تا شما هم نظر مساعد دهید ولی کو گوش شنوا ؟
به قول دوستی که می گفت بعضی شوراها را به گاو شیری مثال میزنند، با خود می گویند امروز فلان علف را می دهیم تا شب شیر بیشتری بدوشیم ولی عرض کردم که اینها همان منافع طلبان بالشخص اند و متاسفانه از قدرت تبلیغات و به قول آقای وزیر از پول های کثیف سرشار .

کوهرنگ خبر: درآمد یک نماینده بیشتر است یا شورا ؟

فریبرز غیبی: درآمد هر شورا مشخص است طبق ساعت برگزاری جلسات و حق الزحمه ای که قانون مشخص می کند و قطعا شاید درآمد یک شورای کلانشهر نسبت به یک نماینده شهرستان محروم بیشتر باشد و پرواضح است که درآمد حلال هر دو را قانون مشخص خواهد کرد.

در پایان روز شورا را به همه اعضاء شوراهای اسلامی کشور عزیزمان ایران و مردم شورآفرین تبریک عرض نموده و از خدای بزرگ برای همه ملت و مسئولین آرزوی تندرستی و آگاهی دارم.


منبع:جهانبین نیوز

  • عبدالله 19

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی